måndag 10 januari 2011

Fler UFO:n

I somras bloggade jag om tre av mina UFO:n. Jag trodde att dessa tre var de i särklass äldsta men jag har faktiskt hittat fler sedan dess (bl a en kofta med flätor i Garnstudio Silketweed, design Elsebet Lavold - ett av hennes första Vikinga-mönster som bara publicerats i Femina och inte finns i böckerna). Den är klar sånär som på att ärmar och knappar ska sys i, och det har den varit i åtminstone 10 år nu om inte ännu längre... Jag ska faktiskt göra den klar ikväll.

Jag känner att 12under12under2011 kommer att bli mycket bra för mej och alla mina oavslutade stickningar som dräller här hemma!

Snälla, är det inte någon som kan starta en Få ordning på ditt garnförråd-utmaning? Jag skulle verkligen behöva det.

6 kommentarer:

  1. Hur har du tänkt att utmaningen i en garnordningsblogg skulle vara?

    SvaraRadera
  2. Att man går igenom och noterar vad har man har - i en anteckningsbok eller i datorn (jag har börjat lägga in mina garner i Ravelry men det är mycket kvar att gå igenom). Sen skulle man kunna byta bort det man inte ville ha kvar efter genomgången eller lotta bland dom som deltar.

    Det var kanske inte någon lysande idé men jag behöver en liten spark för detta tror jag.

    SvaraRadera
  3. Men jag har startat med "lagerrensningsstickning"... Dvs bara sticka av garn jag redan har. Både för att spara pengar, och för att reducera och få ordning på garnlagret. Har dock inte startat nån blogg bara för det. Borde jag göra det?
    Utmaningen är väl typ "att inte köpa mer garn", eller nåt. Men du kanske är mer inne på organisering och städning?

    SvaraRadera
  4. Det blev en blogg med hur man organiserar sitt garnlager. Är det OK?

    SvaraRadera
  5. Inte köpa mer garn? Nä, det är inte aktuellt. Jag försöker istället organisera min tillvaro så att jag får mer tid att sticka.

    Mina garner är ganska väl sorterade och de är förvarade på ett malsäkert sätt (mycket av det ligger i förslutna plastpåsar som i sin tur ligger i täta plastlådor - jag har t ex Rowan-garner för sej, bomullsgarner för sej etc ). Men jag har lite dålig koll på vilka garner jag har och hur många nystan av varje. Jag har som mål att få till det också under de närmaste månaderna.

    SvaraRadera
  6. Eva, det blir bra! Jag ska skriva lite grann om hur jag gjort, ta bilder på mina lådor och korgar etc.

    SvaraRadera