måndag 31 januari 2011

Färdigt Januari UFO: Skyggen


Trots influensan (som fortfarande kör runt i kroppen) har jag lyckats göra mitt urgamla projekt klart! För tio minuter sedan hängde jag upp den på vedboddörren och fick några bilder i det snåla januariljuset.


Skyggen är designad av Marianne Isager, och garnet heter Tvinni. Jag har använt två olika rost-toner och naturvitt. De stora rutorna är sticka i näverkontsteknik, och de var roliga att göra.

När jag grävde fram denna gamla goding återstod en ärm. Jag missade att anteckna hur många maskor jag plockat upp för den första ärmen och när jag sedan skulle plocka upp för den andra ärmen tröttnade jag helt enkelt.

Men nu är tröjan klar, och jag är jättenöjd med den! Nu ska jag använda den lite och känna efter om jag kanske ska plocka upp en halskant i alla fall eller om jag trivs med den stora båtringningen.

Jag kan ärligt säga att utan 12under12under2011 hade den nog inte blivit klar i år heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar