söndag 27 februari 2011

FebruariUFO nu FebruariFO


















Min bruna kofta i Araucania Nature Wool är nu klar och tvättad. Knapparna som jag köpte för länge sedan blev inte bra så jag får skaffa nya i morgon.

Jag är mycket nöjd med detta FO. Garnet som var mjukt och behagligt redan före tvätt är nu ännu mjukare, och koftan sitter mycket bra tack vare resåren i midjan och ärmarna. Jag kommer säkert att använda den ofta och jag har redan bestämt med för att att sticka en till i samma garn men i en annan färg. Om jag av någon anledning tröttnar på koftan så kan Katt Muffin tänka sej att använda den som filt.

Fler och bättre bilder kommer på min blogg så fort knapparna är isydda!

Nu är det dags att fundera på UFO för mars månad. Jag har några att välja mellan, men är sugen på att ta mej an en lite mer tidskrävande surdeg.

* Katt Muffin fäller av någon anledning inte, detsamma gäller hennes avkommor Isa och Moses. Däremot har vi en lurvig rackare som heter Viggo - han hårar ner allt i sin omgivning bara han går genom ett rum ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar