torsdag 3 februari 2011

Februari-UFO: Brun yllekofta

Koftan med resår i midjan är designad av Nina Sagulin och beskrivningen finns i en av hennes böcker. För Ravelry-medlemmar finns det lite info här.

En ärm återstår samt halskant, montering och knappar. Nederkanten rullar sej på ett väldigt fult sätt så det måste jag också åtgärda, kanske genom att virka en snygg kant? Som ni ser på bilderna är det här UFOt inte särskilt uppmuntrande: säkerhetsnålar för att hålla reda på plceringen av knapparna, en massa hängande garnändar, skrynkligt, några hund- och katthår bland skrynklorna... Men jag tror att den kommer att bli snygg, bara den blir färdig och tvättad.

Garnet är Araucania Nature Wool Solid i en jättesnygg mörkbrun färg. Jag tycker mycket om Araucanias handfärgade ullgarner, och Nature Wool är inget undantag. Det beror verkligen inte på garnet att detta projekt "kommit under" som vi brukar säga hemma hos oss om saker som försvunnit eller försummats. Det är nog snarare ett fall av "second sleeve syndrome".

Det här UFOt är inte lika gammalt som mitt januari-projekt Skyggen, bara två år tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar