lördag 5 februari 2011

Februaris UFO

Den här bilden la jag upp på min blogg juni 2010, och det har inte hänt mycket sen dess tyvärr. Nu i februari ska den få en ny chans att bli klar, min mans Gotlandströja i Nepal. Jag utgår från Uuve Snidares mönster i "Fiskartröjor"-boken, men har räknat om för det tjockare garnet. Kanske gör jag det enklare för mig vid oket också, vi får se.
Januaris UFO ligger kvar i stickkorgen och vill bli stickad. Kanske tar jag tag i det på vårt sportlov vecka 7. Kanske inte.

5 kommentarer:

  1. ehm..... opslagakanter ser spaendende ud?! hvordan har du lavet den???

    SvaraRadera
  2. @knittingmette: Jag la upp maskorna med varannan färg bara. Eller bara och bara, det var rätt krångligt. Men det blev ju fint :) (Stod i mönstret.)

    SvaraRadera
  3. det skal jeg prove!
    ...men hvorfor faar jeg ikke email med beskeder om indlaeg og svar fra denne blog, som jeg goer, naar jeg foelger med i andre blogge???? faar du det???

    SvaraRadera
  4. Nej, jag bara kollade i mitt inlägg om jag fått några kommentarer.

    SvaraRadera