torsdag 3 mars 2011

Mars UFO:n

Nu måste jag göra litet broderi-UFO:n för att minska högen i UFO-lådan! Dessutom behöver jag ombyte för att inte tråkas ihjäl. Det blir två par UFO-muddar, därför att det är så litet kvar på var och en.


De grå muddarnas broderi är klara. På den främre ska ett grönt foder och en kavelfrans sys fast. Fransen ska klippas, borstas och filtas så att kanten liknar svart ull. Knappar och öglor saknas på båda muddarna.

Av det svarta garnet ska jag sticka ribbstickade muddar. Det vinröda broderade "tyget" är från början stickade muddar i föngarn som jag filtat. De blev inte bra, så jag klippte itu muddarna och började brodera på delarna. Det är endast den ena delen som är klar. Jag tycker att jag bör brodera något mera innan jag syr fast delarna på de stickade muddarna.

1 kommentar: